Overflødige kilo

Overflødige kilo

Overflødige kilo

Har du også lidt for meget at bære rundt på?
Eller vil du gerne passe på din krop som den er?
 


Så er her nogle råd til hvordan du stille og roligt kan finde ind til dit slanke jeg igen. Du skal endelig ikke jage. For det første giver det meget lavere succesrate, for det andet kommer hurtigt tabte kilo lige så hurtigt på igen.. og det ved du jo godt, så her er nogle råd til en livsstilsomlægning, der kan betyde at du uden at være sulten kan få din slanke ungdomsfigur igen.
 

Hvad kan du spise og hvordan kommer du i gang?


  • Kostkombinér, vil du vide mere?. Læs HER
  • Spis rå mad, det mætter bedre og kroppen skal arbejde lidt mere for at optage næringsstofferne.
  • Spis supper, de mætter også bedre og de indeholder få kalorier ift. mængde
  • Spis lidt bælgfrugter og/ eller kolde kartofler til de fleste måltider ( uden kød)
  • Begræns energitætte madvarer (tilberedte grove grøntsager, brød, kød, majs, olier mv)
  • Minimér sukker og fedt (især transfedt) i kosten.
  • Spis evt. 5/2, for rigtig at sparke det i gang.
  • Spis altid 2/3 grøntsager og 1/3 kød eller stivelse. Du bliver mæt af færre kalorier.
  • Commitment – En pagt med dig selv. Hvorfor vil du tabe dig? 3 grunde, skriv ned!
  • Tænk langsigtet – det er ikke klaret på få uger, det er din nye livsstil du er ved at planlægge
  • Start med at skære ned på kulhydrater, for at vænne maven til det
  • væn dig til at tænke motion ind i dagligdagen
  • væn dig til at drikke 3 liter vand om dagen
  • indstil din hjerne på at du skal have den sunde kost hver dag, resten af livet, det er din medicin!
  • Og husk: Spiser du som før bliver din krop syg/belastet igen.